fredag 28 augusti 2009

SKRATT, MAT & KÄRLEK

Gårdagen var åter igen en riktigt bra dag. Det känns som att det förekommer många sådana just nu? Fast iochförsig - jag kanske inte uppdaterar så flitigt när allt är skit och därav är det dagar som gårdagen som får figurera i bloggen.

Började med sovmorgon, frukost och långpromenad. Sen tänker jag faktiskt nämna något så pass intressant som min lunch! Den var nämligen mycket märklig men mycketmycket god och förtjänar därför ett par rader. Tipset kom från moster (och hade det inte haft stöd i en så säker källa hade jag aldrig stoppat det i munnen) och såg ut som följer: Färsk (rå) broccoli, knaperstekt bacon och en 'dressing' gjord på majonäs, honung och balsamvinäger. Blanda till ett gör och njut!

Efter diverse smakupplevelser tog jag bussen och mötte upp Frudd&Ullis för att (lite töntigt nog) besöka vår älskade skola. Jag hade faktiskt stöldgods som var tvungen att återlämnas. Att det sedan blev ett par timmars fika med Johan, Monika, Monica, Andreas och Anna finns nog ingen annan förklaring på än att vi saknar skiten lite. Vi kom överrens om att skicka rese- och willysuppdateringar regelbundet. Jag tror dock bara att ett av förslagen var av seriös form.

Kvällen och natten bjöd på solig långpromenad i ryd, värdens godaste sallad, pepparkakor och brieost, altanmys, film och massor massor massor av skratt. Jag tycker mycket om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar